Kereskedelemfejlesztés

A kereskedelem működésének két jellemző állapota: megy a bolt, vagy nem megy a bolt.  Vagy van a cégnek egy működő sikerreceptje, vagy nincs – a tapasztalat szerint a két állapot közötti átmenet megrázóan gyors.

Amikor megy a bolt

Fejleszteni akkor kell, amikor megy a bolt. Ilyenkor sokkal könnyebb előteremteni az erőforrásokat; van idő és tér kísérletezni; az alkalmazottak és a vevők is optimistán, pozitívan állnak a céghez.

A napos időben való fejlesztés nehézségét az jelenti, hogy a jó eredmények elhomályosítják a hibákat, amikről ezért aztán hajlamosak vagyunk tudomást sem venni.  Pedig ezek a lappangó problémák néha nagyon komolyan visszafogják a teljesítményt. A cég növekedése lehetne 10 helyett 30%-os, vagy 30 helyett 50%-os, vagy 50 helyett 80%… Ráadásul pont ezek a hibák nőnek hirtelen óriásiakra, mikor belassul a cég.
A THERMOS módszertant kiválóan alkalmas arra, hogy a jól működő értékesítésben azonosítsuk ezeket a lappangó fejlesztési lehetőségeket.

Amikor nem megy a bolt

Amikor nem megy a bolt, nincs mese, alaposan bele kell nyúlni a működésbe.

Na de hová kell belenyúlni? A kézenfekvő változtatásokat nyilván meglépte már a cég, és ezek nem bizonyultak elegendőnek. A következő fázis a kétségbeesett kísérletezés („egy új ember/partner/termék majd megoldja”, „képezzük a kereskedőket”, „szervezzük át a kereskedelmet”, „több vevői esemény/hirdetés”, „új jutalékrendszer”). Arra a kérdésre, hogy miért pont ezt változtatták meg, tipikusan az a válasz: „Mert ez jutott eszembe”.
Senki nem csodálkozik ilyenkor, ha ezek a véletlenszerű ötletek nem jönnek be. Sőt, néha már az is eredmény, ha nem rontják tovább a helyzetet.

Mit lehet ilyenkor mégis tenni?

Mi azt javasoljuk: mielőtt lépünk, álljunk meg egy percre, és alaposan, objektíven gondoljuk át a lehetőségeinket!
Ez egyáltalán nem egyszerű feladat annak, aki a cégben él minden nap. A környezetével, a kollégáival és főként a saját múltjával szemben senki nem tud tárgyilagos lenni; mint ahogy pszichológiai tény az is, hogy minden csoportnak vannak vakfoltjai; nem látja a fáktól azt az erdőt, amiben bizony alaposan eltévedt.

Ilyenkor jön jól a THERMOS módszertan, ami végigvezeti a menedzsmentet, hogy új nézőpontból gondolja át a kereskedelmi működés szinte minden aspektusát.

 

A THERMOS egy 250 szempontot felölelő modell, ami lefedi a teljes kereskedelmi működést.

Az audit egy két napos workshop keretében zajlik le. Az első napon a kereskedelmi menedzsmenttel a THERMOS gondolatmenete alapján meghatározzuk az ideális üzleti és működési modellt; a második napon pedig a kereskedelemben dolgozók reprezentatív csoportjával ugyanezen szempontok alapján értékeljük a jelenlegi működést.
A két eredményt egymásra téve kialakul egy „hőtérkép”, amelyen a „forró pontok” világosan jelzik: hol vannak az ideálistól leginkább eltérő területek.

Az audit eredménye egy jelentés, ami csoportosítva és priorizálva kijelöli a legfontosabb fejlesztési területeket .

 

A webhely sütiket (cookie - kis méretű szöveges file-ok) használ a szolgáltatások biztosításához és a látogatottság elemzéséhez szükséges adatok gyűjtéséhez, amelyet Ön az oldal használatával elfogad. További információ

Tájékoztató a cookie-k használatáról Mi a cookie (azaz süti)? A cookie-k (sütik) kisméretű, szövegből és számból álló fájlok, amelyeket a böngészés során a weboldal kiszolgálója helyez el az Ön számítógépén. A cookie (süti) önmagában semmilyen módon nem képes az Ön azonosítására, kizárólag az Ön gépének felismerésére alkalmas. Milyen célt szolgálnak a cookie-k? A cookie-k az Ön számítógépén tárolásra kerülnek, és lehetőséget biztosítanak egyes adatainak lekérdezésére, az Ön internethasználatának nyomon követésére. A cookie-kat abból a célból kezeljük, hogy többet tudhassunk meg a weboldal látogatóinak információhasználati szokásairól, amely információkat a weboldal tartalmi és funkcionális fejlesztésére használunk, biztosítva a weboldal jobb használhatóságát. A cookie-k alapján meg tudjuk állapítani, hogy hányan látogatták meg a weboldalt, hány új látogató van, és a látogatók mely oldalakat nyitották meg. A Weboldal független látogatottsági és egyéb webanalitikai adatainak kinyerése érdekében a Szolgáltató igénybe veszi a Google Analitycs szoftvert. A Google Analitycs is cookie-kat használ.

Bezárás